Informacja, której udzielono dziennikarzowi, dotycząca rozważań prowadzonych np. w Niemczech, została niefortunnie ubrana w oficjalne plany Wrocławia.
Jednocześnie informujemy, że we Wrocławiu już od ponad 20 lat powszechnie jest stosowane lokalne uspokojenie ruchu w obszarach o zabudowie jedno i wielorodzinnej. Strefy wprowadzane są głównie na wniosek grup mieszkańców czy lokalnych społeczności i konsultowane z właściwymi terytorialnie Radami Osiedli. Strefy obejmują głównie ulice o charakterze lokalnym oraz dojazdowym usytuowane w zabudowie mieszkalnej. Aktualnie funkcjonują 172 takie strefy. Ustanawiając nowe wprowadza się równocześnie kilka podstawowych zabiegów regulujących prędkość w ich granicach, np.: skrzyżowania równorzędne, małe ronda, wyniesione skrzyżowania, progi i wyniesione przejścia dla pieszych. Dzięki takim rozwiązaniom w znaczący sposób poprawiane jest bezpieczeństwo mieszkańców.
Mapa stref ruchu uspokojonego dostępna jest na wrocławskim portalu mapowym dotyczącym komunikacji pod linkiem - kliknij tutaj.