Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Zobaczcie, ostatnie zmiany przepisów. Zwroty i reklamacje
                                                    Przesuń zdjęcie palcem
                                                    
                                                
                                                
                                                        Przeglądaj galerię za pomocą strzałek                                                        
                                                        
                                                        na klawiaturze                                                    
                                                                                            Sprzedawca odpowiada za wady przez dwa lata od wydania towaru.
Przy czym przez cały ten okres jest domniemanie, że niezgodność z umową istniała już w chwili zakupu. Natomiast termin przedawnienia roszczeń reklamacyjnych wynosi obecnie sześć lat.
- Możesz też reklamować produkt na podstawie gwarancji, jeśli przedsiębiorca (producent, importer, dystrybutor, sprzedawca) jej udzielił. W tym przypadku obowiązują zasady opisane w gwarancji. Nie mogą być one jednak mniej korzystne dla konsumenta, niż warunki, o których przedsiębiorca zapewniał w reklamie. Jeśli w gwarancji nie jest określony jej termin, to przyjmuje się, że wynosi on 2 lata od wydania towaru.
 - Pamiętaj, to do ciebie należy decyzja, czy złożysz reklamację u sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową, czy skorzystasz z gwarancji producenta. Sprawdź, co w danej sytuacji jest dla ciebie korzystniejsze. Sprzedawca nie może ci niczego narzucać.