W konkursie na najlepszy produkt turystyczny nagradzane są najbardziej atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne dla turystów obiekty. Wyróżnienie to forma ich promocji. Nagrodą główną jest ogólnopolska kampania promocyjna warta nie mniej niż 150 tys. zł.
Certyfikaty POT przyznawane są produktom turystycznym: atrakcjom, wydarzeniom, szlakom turystycznym, istniejącym co najmniej dwa lata.
Hydropolis to nowoczesne centrum wiedzy o wodzie
Urządzone zostało w dawnym zbiorniku wody pitnej na terenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu. Od otwarcia w 2015 roku zwiedziło je 1,5 mln osób. Zostało docenione m.in. za wykorzystanie technologii multimedialnych, interaktywnych instalacji, replik i ekranów dotykowych oraz prezentację znaczenia wody z różnych perspektyw.
Hydropolis
Dla wszystkich / Spacery i wycieczki / Dla dzieci Hydropolis – centrum wiedzy o wodzie
– Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej to jak Oscar w branży filmowej. Nie ma większego wyróżnienia w polskiej turystyce. Jesteśmy dumni tym bardziej, że nagroda trafiła do nas w niezwykle trudnym czasie pandemii. To pokazuje, jak silną marką jest Hydropolis – zaznacza Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK.
To nie pierwsze wyróżnienie dla Hydropolis w tym roku. W październiku zostało uznane przez Dolnośląską Organizację Turystyczną za „turystyczną gwiazdę regionu”. Wyróżnienie było przepustką do konkursu POT. Złote Certyfikaty POT przyznawane są atrakcjom turystycznym, które wcześniej zostały docenione na szczeblu regionalnym.
W tegorocznej edycji konkursu nagrodzono także Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju oraz wrocławskie Kolejkowo.
Fot. Hydropolis
