Uniwersytecki Szpital Kliniczny we Wrocławiu jako pierwszy w Polsce i do tej pory jedyny ośrodek medyczny otrzymał międzynarodową akredytację DIAS. Powinno to wpływać na poprawę bezpieczeństwa pacjentów i jakości opieki. Dzięki audytowi łatwiej będzie zidentyfikować obszary, które wymagają jeszcze poprawy. Certyfikat wręczono w czwartek.
Dobra informacja dla pacjentów. Mogą się czuć bezpieczni, korzystając z usług Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego przy ulicy Borowskiej. Wszystko za sprawą międzynarodowej akredytacji DIAS (Det Norske Veritas International Acreditation Standard). Pięciu fachowców z zakresu procesów medycznych, zarządzania, pielęgniarstwa czy zakażeń szpitalnych przez miesiąc kontrolowała placówkę medyczną.
– Dzięki tej akredytacji pacjent może liczyć na usługi medyczne najwyższej jakości. Nie będą one odbiegały niczym w porównaniu z placówekami europejskimi i amerykańskimi – deklarował Piotr Pobrotyn, dyrektor Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu
Taki certyfikat obowiązuje trzy lata, w tym czasie raz w roku odbywa się tzw. audyt nadzoru. Dzięki akredytacji wiele obszarów szpitala zostało usystematyzowanych i sprawdzonych, przeanalizowano pewne procesy i ulepszono je. Taka akredytacja daje pewność pacjentom i personelowi, że szpital postępuje zgodnie z najlepszymi światowymi standardami i praktykami.
– Liczymy, że dzięki DIAS pozyskamy więcej międzynarodowych badań naukowych, będziemy bardziej rozpoznawalnym i prestiżowym ośrodkiem klinicznym dla zagranicznych studentów – mówił prof. Marek Ziętek, rektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
Pacjenci na pewno liczą na krótsze kolejki do przyszpitalnych przychodni, a także w oddziale ratunkowym.
– Akredytacja na pewno skróci kolejki, ale nie od razu. W 2014 r. na podstawie skarg pacjentów stworzymy plan działania – deklarowała Izabela Wittczak, pełnomocniczka dyrektora Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu ds. jakości.
Najbliższy audyt kontrolny w szpitalu odbędzie się w czerwcu. Wtedy też dyrekcja szpitala będzie pracować na usprawnieniem przyjmowania pacjentów.
Miłosz Turowski