wroclaw.pl strona główna

MPK 100 nowych autobusów dla MPK. Co to będą za pojazdy?

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Inwestycje
  4. Mosty Chrobrego
  5. Nowe mosty Chrobrego we Wrocławiu powinny być przejezdne w drugiej połowie września

16 – to najważniejsza obecnie liczba związana z mostami Chrobrego, których otwarcie zbliża się wielkimi krokami. Ile mają długości, ile szerokości? Jak długo teoretycznie będą użytkowane? Ile kosztowały? Przedstawiamy cyfry i przypominamy zdjęcia z prób obciążeniowych.

Reklama

Otwarcie nowych mostów Chrobrego planowane jest na trzeci weekend września, dlatego liczba 16 jest teraz najważniejsza. Na pewno dla kierowców, pasażerów autobusów, rowerzystów i pieszych, którzy będą przeprawiali się nad wodą pomiędzy Sępolnem a Swojczycami.

Tak wyglądają mosty w liczbach:

  • 83 – miliony złotych kosztowała ich budowa,
  • 4 – linie autobusowe MPK kursujące przez mosty,
  • 330 – metrów torowiska (na przyszłość),
  • 40 – ton minimalnego udźwigu,
  • 50 – metrów długości mostu nad kanałem żeglugowym,
  • 153 – metry długości nad kanałem powodziowym,
  • 27 – metrów szerokości całkowitej (w tym ścieżek rowerowych i chodników),
  • 19 987 – ton betonu,
  • 906 – ton stali,
  • 3 – liczba przęseł łukowych,
  • 100 – projektowany okres użytkowania obiektu w latach.

Torowisko, które zostało ułożone podczas kończącej się budowy, przyda się w przyszłości. Będzie częścią trasy tramwajowej na Swojczyce. Jest ona dopiero w fazie projektowania. Na razie mostami pojadą autobusy MPK: 115, 118, 315 i nocne 259

Nośność nowoczesnych przepraw pozwala przyjąć dłuższe modele autobusów, a także samochody, pieszych i rowerzystów. Warto podkreślić, że na starych nie było ścieżek rowerowych.
Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje

W momencie otwarcia nowych stare, które znajdują się obok, zostaną zamknięte i będą nieprzejezdne. Jeszcze nie ma ostatecznej decyzji, co do ich przyszłości. Pod uwagę brana jest m.in. rozbiórka. Po pierwsze stan techniczny obiektów jest kiepski, a po drugie nie mają dużych walorów architektonicznych.

Spółka Wrocławskie Inwestycje nadzorowała budowę, którą wykonywała firma Trakcja. Zadanie nie skończy się jednak w momencie przełożenia ruchu na nowe mosty ze starych. Częścią całej inwestycji jest przebudowa okolicznych, dojazdowych dróg. Gdy obiekty będą przejezdne, wykonawcy zajmą się pracami przy skrzyżowaniu Mickiewicza i Monte Cassino, czego nie mogą robić teraz – gdy pojazdy jeżdżą starymi przeprawami.

Z budową mostów związane są także przebudowy ulic, włącznie z nowymi chodnikami i ścieżkami dla rowerów, przy skrzyżowaniach po drugiej stronie: Swojczyciej z Marca Polo i Monopolową oraz Swojczyckiej z Mydlaną. Zakończenie planowane jest na październik.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama