wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Most Milenijny do przeglądu

Prace przy przeglądzie podwieszenia mostu Milenijnego ruszą 23 października. Natomiast przygotowania do wykonania tego zadania, startują już w ten weekend.Robotnicy rozpoczną jednak pracę od spodu konstrukcji więc nie będą zakłócać przejazdu.

W przyszłym tygodniu poznamy szczegółową organizację ruchu na moście w trakcie pracy drogowców. Już teraz jednak znamy jej najważniejsze założenia. Wiadomo, że prace potrwają około 2 miesięcy. 30 dni robotnicy spędzą na jednej stronie i 30 dni na drugiej stronie przeprawy nad Odrą.

Roboty podzielone zostały na 6 etapów tak, aby utrudnienia były rozbite w czasie. Sprawdzenie stanu technicznego want, czyli stalowych lin podtrzymujących konstrukcję musi odbywać się z lądu.

- Przeglądu want nie można zrobić ani z wody ani z powietrza. Można to zrobić tylko z mostu przy użyciu dźwigu dlatego z ruchu trzeba będzie wyłączyć fragment pasa ruchu sąsiadującego z pylonami i mocowaniami na każdej z jezdni - mówi Ewa Mazur  z ZDiUM.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłaszając przetarg zastrzegł, że utrudnienia dla kierowców, pieszych i rowerzystów na tak ważnej drodze muszą być jak najmocniej zminimalizowane. Do tego prace mają być prowadzone tak, aby nie sparaliżować ruchu samochodowego wokół cmentarza na Osobowicach w okresie Wszystkich Świętych. Dlatego pas drogowy zajęty będzie tylko poza godzinami komunikacyjnego szczytu. Drogowcy planują wykonywać najbardziej newralgiczne prace między godzinami 9.00, a 14.00 oraz między 18.00, a 5.00.

Jest już także pewne, że przerwa w robotach nastąpi między 28 października, a 3 listopada. Chodzi o to, żeby dodatkowo nie utrudniać dojazdu do cmentarza Osobowickiego. Drogowcy w trakcie przeglądu mają zadbać także o bezpieczeństwo i potrzeby rowerzystów oraz pieszych. W czasie prowadzenia robót będą poruszać się oni chodnikiem i ścieżką na drugiej jezdni.

Sprawdzenie stanu technicznego podwieszenia mostu Milenijnego jest standardowym działaniem i nie oznacza, że ta blisko 10 letnia przeprawa wymaga remontu. To jedyny  wrocławski most wantowy (wanty to stalowe liny, które przenoszą obciążenia z części jezdnej na pylony mostu) i jeden z dwunastu w całej Polsce. Z uwagi na charakter konstrukcji podwieszenia mostu i zastosowane rozwiązania wymagają regularnej kontroli i przeglądów. Most Milenijny ma 971 m długości. Wrocławianie mogą po nim jeździć od października 2004 roku.

 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama