Jakość powietrza umiarkowana

Dane z godz. 12:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

Sport Rajd Koguta. W czwartek rusza największy charytatywny rajd w Europie |

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Pasażerowie korzystają z przystanku zastępczego na Świdnickiej

Na Świdnickiej pod arkadami wyłączony został przystanek tramwajowy i autobusowy, ponieważ będzie zmieniany w wiedeński. Zamiast niego działa peron tymczasowy (po drugiej, południowej stronie skrzyżowania Świdnickiej i Piłsudskiego), z którego pasażerowie korzystają od kilku dni. Sytuację pokazujemy na zdjęciach.

Reklama

Nieczynny przystanek Arkady Capitol przy ulicy Świdnickiej, z którego tramwaje odjeżdżają w kierunku Powstańców Śląskich, będzie miał peron wiedeński. Prace budowlane potrwają od 21 czerwca do 1 września.

Przy skrzyżowaniu Świdnickiej z Piłsudskiego, druga połowa czerwca 2025 Oleksandr Poliakovsky
Przy skrzyżowaniu Świdnickiej z Piłsudskiego, druga połowa czerwca 2025

Przystanek zastępczy i zmiany w ruchu

Żeby zacząć przebudowę, trzeba było ustawić przystanek zastępczy (tymczasowy), z którego korzystają pasażerowie tramwajów i autobusów. Jest on zlokalizowany między skrzyżowaniem Świdnickiej z Piłsudskiego a nasypem kolejowym – na lewym pasie jezdni.

Dotyczy to tramwajów 2, 6, 7, 17 i 20, a także autobusów dziennych A, D, 148 oraz nocnych 243, 246, 250, 251 i 253.

Nieznacznie zmieniła się trasa tramwaju turystycznego T, który kursuje w weekendy i święta przez centrum między Operą a Halą Stulecia .

Przystanek tymczasowy zajmuje lewy pas jezdni, wiec kierowcy mają do dyspozycji prawy. Po drugiej, północnej stronie skrzyżowania przejezdny jest pas lewy (na prawym przebudowują przystanek Arkady (Capitol) na wiedeński). Piesi przechodzą podcieniami arkad.  

Tymczasowa organizacja ruchu potrwa do czasu zakończenia budowy przystanku wiedeńskiego, czyli do września. Koszt inwestycji to niespełna milion złotych. Wykonawcą jest firma Rotomat.

Wcześniej – 16 czerwca – wyłączona została część miejsc parkingowych na placu Kościuszki, ponieważ trzeba tam zorganizować zaplecze budowy. Chodzi o południowo-zachodni narożnik placu.

mapa z tymczasową organizacją ruchu wroclaw.pl \ ZDiUM
mapa z tymczasową organizacją ruchu

Peron wiedeński także koło Renomy

Przebudowa peronu przystankowego na wiedeński polega zasadniczo na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju, zwłaszcza osobom, które mają problemy z poruszaniem się.

Celem budowy peronu wiedeńskiego jest poprawa komfortu pasażerów oraz zwiększenie ich bezpieczeństwa w miejscu, gdzie wsiadanie i wysiadanie do tramwaju odbywa się z jezdni.
Ewa Mazur z Zarządu i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

Perony wiedeńskie mają przystanki min. na Traugutta, Piłsudskiego, Krupniczej, Hubskiej, Trzebnickiej i Szczytnickiej. Najnowsze są przy Pomorskiej, mostach Pomorskich, ul. Sienkiewicza i Piastowskiej, gdzie kończy się budowa ostatnich 4 sztuk.

Na Świdnickiej perony wiedeńskie będzie miał także przystanek Renoma, zlokalizowany pod centrum handlowym o tej samej nazwie. Trwa jego projektowanie.  

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama