Jury podwójnie doceniło „Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków” - projekt, dzięki któremu w największej w historii Wrocławia imprezie sportowej uczestniczyło 240 tysięcy kibiców. Działania komitetu organizacyjnego nagrodzono Srebrnym Spinaczem w kategorii „Event komercyjny” i Brązowym Spinaczem w kategorii „Sport”. Brąz w kategorii „Kultura i media” otrzymała „Koalicja miast dla kultury” – program zrealizowany w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.
Za projekty, oprócz instytucji zajmujących się organizacją tych największych w ostatnich latach wrocławskich wydarzeń, została wyróżniona również wrocławska firma Komunikacja Plus, która wspierała je w działaniach pr-owych.
Złote Spinacze to najważniejsza w Polsce nagroda PR, przyznawana przez Związek Firm Public Relations od 2003 roku. Celem konkursu jest podnoszenie standardów branży poprzez promowanie najlepszych i rzetelnie przeprowadzonych projektów, a także zwiększanie świadomości środowiska biznesowego na temat znaczenia public relations dla funkcjonowania firmy. W tym roku zwycięzcy zostali wyłonieni przez 72-osobowe jury, składające się z ekspertów z branży PR, przedstawicieli mediów i środowiska naukowego.