Kino we Wrocławiu (strona 3)
Repertuar kin
Kalendarium Kiedy
Znalezione wydarzenia
-
W 1 kinie
StansWydana w 2000 roku piosenka Eminema „Stan” - o obsesyjnym, niestabilnym fanie - pozostaje ikoną. Do tego stopnia, że w 2017 roku termin „stan” został oficjalnie dodany do Oxford English Dictionary. W piosence tytułowa postać pisze odręcznie serię emocjonalnych listów do Eminema, powtarzając wers: Jestem taki jak ty. Ten refren służy jako światło przewodnie dla tego niekonwencjonalnego i w pełni autoryzowanego filmu fabularnego, który podąża za wysoce wyselekcjonowaną obsadą prawdziwych fanów, których głębokie osobiste powiązania z Eminemem odzwierciedlają niektóre z tematów zawartych w jego tekstach. Film jest czymś więcej niż tylko eksploracją fandomu, bada skomplikowane relacje między jednym z najbardziej prywatnych artystów na świecie a jego ogromną publiczną osobowością. Poprzez stylizowane rekonstrukcje, rzadkie materiały archiwalne, intymne wywiady i ekskluzywny oryginalny wywiad z samym Eminemem, oferuje surową, głośną i odkrywczą podróż przez jego karierę - i namiętną publiczność, która rosła wraz z nim.
-
W 1 kinie
Commedia all'italiana. Przegląd włoskich komediiŚmieszne, ale nie głupie. Satyra zamiast farsy, ironia zamiast gagu, śmiech podszyty analizą społeczną – tak wygląda commedia all’italiana, czyli kino, które bawi i punktuje jednocześnie. W sierpniu zapraszamy na przegląd czterech filmów, które udowadniają, że śmiech może być narzędziem krytycznym, a komedia sposobem na opowiadanie o świecie bez uproszczeń. Nie ma drugiego takiego nurtu jak commedia all’italiana – z jednej strony lekka, pełna wdzięku, z drugiej – boleśnie celna. Pod płaszczykiem dowcipu kryją się tu frustracje społeczne, kryzysy męskości, obyczajowe absurdy i egzystencjalne rozczarowania. Program Od 1 do 22 sierpnia w każdy piątek zapraszamy Was na przegląd filmów, które, choć mają swoje lata, wciąż komentują rzeczywistość trafniej niż niejeden współczesny esej. 1 sierpnia | „Wałkonie”, reż. F. Fellini Otworzymy klasykiem – „Wałkonie” Felliniego, gdzie grupa prowincjonalnych przyjaciół nie może (albo nie chce) dorosnąć. To opowieść o bezruchu i niedojrzałości, ale też o melancholii prowincji, która unosi się nad tym filmem jak mgła nad adriatyckim miasteczkiem. Przed seansem – prelekcja kuratora przeglądu Stanisława Bardadina, który po filmie zaprosi Was również do dyskusji. 8 sierpnia | „Odrażający, brudni, źli”, reż. E. Scola Tydzień później wejdziemy do rzymskich slumsów w „Odrażających, brudnych, złych” Ettore Scoli – czarnej komedii, w której groteska miesza się z brutalną społeczną wiwisekcją. Tu śmiech w gardle zamienia się w gorzki grymas, a każdy kadr to mikroskopowa analiza biedy, przemocy i moralnego rozkładu. 15 sierpnia | „Fanfaron”, reż. D. Risi 15 sierpnia wjeżdża „Fanfaron” Dina Risiego – ikoniczne kino drogi z Vittorio Gassmanem i Jean-Louisem Trintignantem. Coś między Znikającym punktem a Wielką ucieczką z włoską pogodą i bystrym komentarzem w tle. Pełna kontrastów podróż przez Włochy i temperamenty. Pewny siebie Bruno wyciąga z domu nieśmiałego studenta prawa i zabiera go w spontaniczny road trip po kraju. To, co zaczyna się jak lekka komedia o zderzeniu charakterów, szybko odsłania głębsze tony – o samotności, dojrzewaniu i maskach, które zakładamy, by nie spojrzeć w lustro. 22 sierpnia | „Wielkie żarcie”, reż. M. Ferreri Finał przeglądu należy do Marco Ferreriego i jego skandalizującego „Wielkiego żarcia” – filmu, który w latach 70. wywołał burzę, a współcześnie szokuje niewiele mniej. To komedia, która boli. Czterech przyjaciół zamyka się w willi, by... popełnić samobójstwo przez przejedzenie. Dosłownie. Ferreri z chirurgiczną precyzją portretuje konsumpcjonizm jako rytuał autodestrukcji. Każdy z tych filmów to inny ton, inna temperatura (na szczęście, zazwyczaj południowa), ale wspólny język – ironii, błyskotliwości i bezlitosnej inteligencji. Zarezerwujcie miejsca już dzisiaj!
-
W 1 kinie
Movie Night „Rocky II” [Wroclavia Summer Festival]Gotowi na kolejną rundę? Zapraszamy na dach Wroclavii na pokaz filmu „Rocky II” – kontynuacji kultowej historii, która podbiła serca widzów na całym świecie. W ramach Wroclavia Summer Festival czeka na Was wieczór pełen emocji, pasji i walki nie tylko w ringu, ale i w życiu. Rocky Balboa wraca, by jeszcze raz zmierzyć się z Apollem Creedem – tym razem stawka jest jeszcze większa, a emocje jeszcze silniejsze. To film o wytrwałości, nadziei i sile, która rodzi się wtedy, gdy już nikt w Ciebie nie wierzy. Seans odbędzie się w przestrzeni Pitlane Summer Bar – na dachu Wroclavii, w towarzystwie koktajli, pizzy i ogromnego telebimu, który pozwoli Wam przeżyć każdą scenę tak, jakbyście byli na trybunach tuż przy ringu. Weź znajomych, zarezerwuj leżaki i przeżyj ten wieczór razem z nami – bo w Rocky’m chodzi nie tylko o boks, ale o to, żeby nigdy się nie poddawać.
-
W 1 kinie
Filmowy czwartek i kino plenerowe „Konklawe” [Lato na Pergoli 2025]Szum Fontanny, zielona Pergola, a nad głową gwiazdy. Trudno o lepszą scenerię dla kina plenerowego we Wrocławiu. Można śmiało wpisywać w kalendarz: każdy wakacyjny czwartek o 21:30 – dobre kino na Pergoli. Hala Stulecia w ramach Lata na Pergoli, które napędza Tauron, zadbała o odważną, świeżą i nieoczywistą selekcję filmów, wszystkie to premiery z 2024 roku. Co ważne, seanse odbędą się nawet w razie niesprzyjającej pogody, będą wtedy przenoszone do wnętrz kompleksu. Liczba leżaków ograniczona – warto być trochę wcześniej i zająć miejsce lub zabrać ze sobą koc. „Konklawe” Opis filmu Fascynujący thriller Edwarda Bergera, twórcy nagrodzonego 4 OSCARAMI „Na Zachodzie bez zmian”, który przenosi widzów w samo serce Watykanu. Co jest najwyższą wartością? Wiara? Nadzieja? Miłość? A może interes potężnej instytucji? Po śmierci znienawidzonego w Watykanie papieża, kardynałowie z całego świata zjeżdżają się na konklawe, by wybrać nowego przywódcę Kościoła. Obradom przewodzi kardynał Lawrence, który ma za zadanie jedynie czuwać nad ich sprawnym przebiegiem. Jednak, gdy zaostrza się walka dwóch wrogich frakcji, a na jaw zaczynają wychodzić kompromitujące tajemnice ich kandydatów, Lawrence staje przed dylematem. Zachować bezstronność i pozwolić wybrać osobę niegodną? Czy wbrew zasadom zaangażować się po jednej ze stron? A może poszukać trzeciego rozwiązania? Okazja nadarza się, gdy tuż przed rozpoczęciem głosowania wśród obradujących pojawia się nikomu nieznany kardynał Benitez, tajemniczy współpracownik nieżyjącego papieża. Kim jest? Kto za nim stoi? Jaki ma cel? Czy instytucję Kościoła czeka wstrząs, jakiego nie było w historii? Informacje Reżyseria: Edward Berger Występują: Ralph Fiennes, Stanley Tucci, Isabella Rossellini, Jacek Koman, John Lithgow Kraj produkcji: USA Rok produkcji: 2024 Język oryginalny: angielski, włoski Gatunek: thriller Czas trwania: 2h Nagrody i nominacje Oscar 2025 | Najlepszy scenariusz adaptowany Peter Straughan Oscar 2025 | nominacja Najlepszy film Oscar 2025 | nominacja Najlepszy aktor pierwszoplanowy Ralph Fiennes Oscar 2025 | nominacja Najlepsza aktorka drugoplanowa Isabella Rossellini Oscar 2025 | nominacja Najlepsza muzyka Volker Bertelmann Oscar 2025 | nominacja Najlepsza scenografia Cynthia Sleiter, Suzie Davies Oscar 2025 | nominacja Najlepsze kostiumy Lisy Christl Oscar 2025 | nominacja Najlepszy montaż Nick Emerson Złoty Glob 2025 | Najlepszy scenariusz Peter Straughan Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepszy dramat Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepszy aktor w dramacie Ralph Fiennes Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepsza aktorka drugoplanowa Isabella Rossellini Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepszy reżyser Edward Berger Złoty Glob 2025 | Nominacja Najlepsza muzyka Volker Bertelmann
-
W 1 kinie
Kino plenerowe na Księżu „Matki. Pieśń na czas wojny”W długi, sierpniowy weekend, kolejna dawka teatralnych wrażeń! To już ostatni spektakl prezentowany w ramach kina plenerowego w Dawnej Pralni w tym roku. Tym razem zobaczymy spektakl z 2023 roku „Matki. Pieśń na czas wojny” w reżyserii Marty Górnickiej. To opowieść o wojnie i o kobietach, które stają w jej obliczu. O ich prześladowaniu, przemocy i ucieczce. Zapraszamy do zapoznania się z ich wojennymi doświadczeniami.
-
W 1 kinie
„Amadeusz” – pokaz specjalny w Kinie Nowe HoryzontyPrzedpremierowy pokaz specjalny wersji 4K z maskami weneckimi i kieliszkiem wina! Opis wydarzenia: 16 sierpnia zapraszamy Was na wyjątkowy, jednorazowy seans „Amadeusza” – arcydzieła Miloša Formana w nowej, cyfrowo odrestaurowanej wersji 4K przygotowanej przez Akademię Oscarową. To pierwsze pokazy tej kopii w Polsce, a także rzadko prezentowana, kinowa wersja filmu – krótsza, bardziej precyzyjna narracyjnie, przez wielu (w tym samego dystrybutora) uważana za lepszą. Chcemy, by ten wieczór był nie tylko okazją do spotkania z wielkim kinem, ale i doświadczeniem ducha epoki Mozarta. Dlatego pokaz zyska specjalną oprawę – po seansie zaprosimy Was na kieliszek wina, a tych, którzy zdecydują się przyjść w balowych maskach (w stylu weneckim), zachęcamy do wspólnego stworzenia prawdziwie teatralnej atmosfery. Dla pierwszych 20 osób, które w dniu seansu pojawią się w kinie z ważnymi biletami, przygotowaliśmy niespodziankę – maski otrzymacie od nas w prezencie. Film zdobył 8 Oscarów, w tym za najlepszy film, reżyserię i kostiumy, i pozostaje jednym z najbardziej imponujących przykładów kina kostiumowego – zarówno w warstwie formalnej, jak i narracyjnej. Odrestaurowana wersja to szansa, by zobaczyć ten tytuł z nową jakością obrazu i dźwięku, na srebrnym ekranie, w warunkach, które pozwalają w pełni docenić jego przepych i kunszt. Opis filmu: Porywająca historia muzycznego geniusza Mozarta (Tom Hulce) i jego zazdrosnego przeciwnika Salieriego (F. Murray Abraham) to nagrodzony 8 Oscarami wielki spektakl Miloša Formana oraz jeden z najlepszych filmów kostiumowych w historii kina. W scenerii XVIII-wiecznego Wiednia rozegra się pełen pasji, gniewu i uniesień pojedynek między dwoma bohaterami, których dzieli prawie wszystko – poza miłością do pięknej muzyki. Epickie kino, wybitna ścieżka dźwiękowa, oszałamiająca opera, humor i trzymający w napięciu dramat: Odrestaurowany w 4K przez Akademię Oscarową „Amadeusz” to widowisko na wszystkie czasy – i widowisko wszech czasów.
-
W 1 kinie
„Sirât” – Przedpremiera w Kinie Nowe HoryzontyPokaz przedpremierowy jednego z najgłośniejszych i najchętniej oglądanych tytułów ostatniego festiwalu Nowe Horyzonty – „Sirât” w reżyserii Olivera Laxe'a. Najbardziej wystrzałowy film tegorocznego festiwalu w Cannes, gdzie zasłużenie otrzymał Nagrodę Jury. Ojciec (świetny Sergi López) rozpaczliwie szuka córki na nielegalnych, pustynnych imprezach rave’owych w Maroku. Po kilku dniach tułaczki trafia na bandę kolorowych outsiderów i wraz z nimi zmierza tuż pod granicę z Mauretanią, gdzie sytuacja wymyka się spod kontroli… Sirât to odjazdowe połączenie survivalowego thrillera spod znaku Ceny strachu czy Mad Maxa z krytyczną perspektywą Zabriskie Point Antonioniego. Fenomenalnie nakręcony film autora pamiętnej Siły ognia Olivera Laxe trzyma w napięciu, zachwyca elektryzującą ścieżką dźwiękową Kangdinga Raya i nie daje o sobie zapomnieć. To film-przygoda, którego rewersem jest zaskakująca refleksja o współczesnym eskapizmie – polityka dopadnie nas zawsze i wszędzie, a otaczająca nas rzeczywistość to istne pole minowe (dosłownie). [Źródło: Marcin Pieńkowski] Już od 19 września film będzie dostępny także w codziennym repertuarze kina!
-
W 1 kinie
Movie Night „Rocky III” [Wroclavia Summer Festival]Czy jesteście gotowi na wieczór z legendą? W ramach Wroclavia Summer Festival zapraszamy na dach Wroclavii na seans trzeciej części kultowej serii – Rocky III! To więcej niż film – to adrenalina, pot, emocje i walka o własne „dlaczego”. W tej odsłonie Rocky Balboa mierzy się z nowym rywalem – bezlitosnym Clubberem Langiem (w tej roli sam Mr. T!), ale też z własnymi słabościami i zwątpieniem. To opowieść o tym, że prawdziwą siłę odnajdujemy nie wtedy, gdy wygrywamy, ale gdy uczymy się znów wstać po upadku. Klimat podkręca kultowy soundtrack z „Eye of the Tiger”, który do dziś działa jak mentalny doping. A gdzie to wszystko się dzieje? Oczywiście na dachu Wroclavii, w letniej przestrzeni Pitlane Summer Bar – z leżakami, koktajlami, pizzą i ogromnym ekranem, który przeniesie Was w sam środek walki. Zbierz ekipę, załóż coś wygodnego i przyjdź poczuć ten film razem z nami – nie tylko na ekranie, ale i w sercu. Bo czasem trzeba dostać porządny cios, żeby przypomnieć sobie, kim się naprawdę jest.
-
W 1 kinie
Filmowy czwartek i kino plenerowe „Better Man. Niesamowity Robbie Williams” [Lato na Pergoli 2025]Szum Fontanny, zielona Pergola, a nad głową gwiazdy. Trudno o lepszą scenerię dla kina plenerowego we Wrocławiu. Można śmiało wpisywać w kalendarz: każdy wakacyjny czwartek o 21:30 – dobre kino na Pergoli. Hala Stulecia w ramach Lata na Pergoli, które napędza Tauron, zadbała o odważną, świeżą i nieoczywistą selekcję filmów, wszystkie to premiery z 2024 roku. Co ważne, seanse odbędą się nawet w razie niesprzyjającej pogody, będą wtedy przenoszone do wnętrz kompleksu. Liczba leżaków ograniczona – warto być trochę wcześniej i zająć miejsce lub zabrać ze sobą koc. „Better Man. Niesamowity Robbie Williams” Opis filmu To nie jest typowa biografia muzyczna – „Better Man” to energetyczny, błyskotliwie zrealizowany film, który łączy fantastyczną muzykę z intensywnymi emocjami i pełną rozmachu formą wizualną. Robbie Williams, zwykły chłopak z Wielkiej Brytanii, od najmłodszych lat marzył o scenie, obserwując nieudane próby kariery swojego ojca. W filmie śledzimy jego drogę od debiutu w boysbandzie Take That, przez szczyty światowych list przebojów, aż po momenty zwątpienia i autodestrukcji. To historia nie tylko sukcesu, ale też walki z własnymi słabościami i presją sławy. Dzięki talentowi i wewnętrznej sile Robbie Williams wielokrotnie podnosi się po upadkach, udowadniając, że jest artystą wyjątkowym i niepowtarzalnym. Produkcja zachwyca nie tylko emocjami, ale i formą – Gracey, specjalista od efektów wizualnych, tworzy pełne ekspresji, ekscentryczne widowisko, które idealnie oddaje niebanalną osobowość Robbie’go Williamsa. Informacje Reżyseria: Michael Gracey Występują: Raul Briones, Oded Fehr, James Waterston, Rooney Mara Kraj produkcji: USA, Wielka Brytania, Chiny, Francja, Australia Rok produkcji: 2024 Gatunek: biograficzny Czas trwania: 2h 14 min Nagrody i nominacje Oscar 2025 | Nominacja: Najlepsze efekty specjalne Złoty Glob 2025 | Nominacja: Najlepsza piosenka – “Forbidden Road”, wyk. Robbie Williams (I)
-
W 1 kinie
„Eddington” – Przedpremiera w Kinie Nowe HoryzontyZobacz przedpremierowo najnowszy film Ariego Astera („Bo się boi”, „Midsommar. W biały dzień”, „Dziedzictwo. Hereditary”) w Kinie Nowe Horyzonty. Wizjonerski portret naszych zbiorowych fobii i lęków albo zawoalowana adaptacja gry Grand Theft Auto. Wybierz mądrze. Ari Aster odpala wrotki i wraca myślami do 2020 roku – wybuchu pandemii koronawirusa, która opanowuje fikcyjne amerykańskie miasteczko Eddington w stanie Nowy Meksyk. Lockdown zbiega się tu z nadchodzącymi wyborami i eskalacją konfliktu na linii: obecny burmistrz Ted Garcia (Pedro Pascal) kontra szeryf Joe Cross (Joaquin Phoenix). Ten pierwszy przejmuje się wirusem i nakazem noszenia miasteczek. Ten drugi, jak na kowboja z Dzikiego Zachodu przystało, nie udziela zgody na ograniczanie wolności osobistej i umacnianie zbiorowej paniki. Szczególnie że na horyzoncie pojawia się plan budowy farmy serwerów online – symbolu prawdziwego wirusa, jakim jest według policjanta internet. W dobie TikToka i wirtualnych fejków nowy film Astera jawi się jako artystyczna reinterpretacja poetyki patostreamów (to głównie zasługa zdjęć geniusza sztuki operatorskiej Dariusa Khondjiego). „Eddington” jest nie tylko szalonym pamfletem na czasy covidu, ale też głosem na temat aktualnych teorii spiskowych, sekt, konsekwencji rządów Trumpa i polaryzacji społeczeństwa amerykańskiego, przywilejów libków i dostępu do broni. Słowem: dla każdego jego Nie patrz w górę, a człowiek człowiekowi botem z Reddita. [Źródło: Piotr Szczyszyk] Film pojawi się na ekranach w regularnej dystrybucji już 5 września!
-
W 1 kinie
Najlepsze polskie dokumenty z Krakowskiego Festiwalu Filmowego w KNHKino Nowe Horyzonty po raz pierwszy zaprasza na pokazy najciekawszych filmów dokumentalnych z konkursu polskiego 65. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Filmową podróż rozpoczną sierpniowe pokazy „Na własnych zasadach” Tadeusza Chudego. Bohaterem dokumentu jest młody, utalentowany bokser, na co dzień przebywający w pieczy zastępczej. Przed nim wyzwanie, które okaże się trudniejsze niż pojedynek na ringu. Paweł będzie musiał odpowiedzieć sobie na niezwykle ważne pytania dotyczące jego przyszłości. We wrześniu w ramach projektu odbędzie się podwójny pokaz filmów Rafała Łysaka. „Dwa papierosy” to wstrząsający, osobisty dokument o bolesnej konfrontacji z przeszłością, próbach przebaczenia i realnych szansach na resocjalizację. Z kolei krótkometrażowy Casting w niezwykle lekki sposób potrafi opowiadać o bolączkach i trudnościach współczesnych mieszkańców dużego miasta. Rafał Łysak spotyka się z całą galerią niebanalnych osobowości, którym marzy się występ w jego filmie dokumentalnym. W październiku publiczność będzie miała okazję udać się w podróż do miejsca, które po kilku wiekach przestało istnieć. „Miasto, które wyjechało” utalentowanej pary debiutantów Natalii Pietsch i Grzegorza Piekarskiego to zapis ostatnich miesięcy z życia mieszkańców historycznego Hasankeyf. Z rozkazu tureckich władz w regionie północnego Kurdystanu postanowiono stworzyć ponad 20 zapór, co oznacza zalanie terenu i przesiedlenie ponad 350 tysięcy ludzi, Kurdów i Arabów. Obietnice nowoczesnego życia odbierają ludziom tożsamość i rodzinne domy, zastępując je pozbawionymi duszy budynkami z betonu. Organizatorem wydarzenia jest Krakowska Fundacja Filmowa i Krakowski Festiwal Filmowy w ramach projektu współfinansowanego ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Patronat medialny nad projektem _insider w trasie. Polskie dokumenty w kinach studyjnych objęli czasopismo Ekrany, magazyn Presto, Dużo dobrego dokumentu.
-
W 1 kinie
„Człowiek słoń” Davida Lyncha w Kinie Nowe HoryzontyTo zaledwie drugi pełnometrażowy film Lyncha, pod względem języka filmowego nawiązujący do niemieckiego ekspresjonizmu. „Człowiek słoń” to empatyczna opowieść o człowieczeństwie, (braku) tolerancji i poczuciu nieprzystawalności. W 2025 roku mija 45 lat od powstania filmu, o którym Adam Garbicz w swoim legendarnym przewodniku „Kino, wehikuł magiczny” pisał: W budowaniu onirycznego klimatu, wydobywaniu kulturowych lęków, kontrastowaniu fizyczności i ducha, brzydoty i piękna (...) – David Lynch jest sobą, w zalążku już tym największym władcą wyobraźni filmowej, jakim zostanie z końcem wieku. Opis filmu: Druga połowa XIX wieku w wiktoriańskiej Anglii. Genialny młody chirurg, Frederick Treves (Anthony Hopkins), spotyka mężczyznę o nietypowej deformacji ciała, który z powodu swojego wyglądu skazany jest na poniżające życie cyrkowego dziwoląga. Jest nim cierpiący na rzadką genetyczną chorobę John Merrick (John Hurt), znany jarmarcznej publiczności w całym kraju jako „Człowiek Słoń”. Doktor Treves, który jako pierwszy potraktował go jako normalnego człowieka, walczy o uwolnienie Merricka od nędzy jego środowiska i zapewnienie mu godnego życia.
-
W 1 kinie
Filmowy czwartek i kino plenerowe „Jutro będzie nasze” [Lato na Pergoli 2025]Szum Fontanny, zielona Pergola, a nad głową gwiazdy. Trudno o lepszą scenerię dla kina plenerowego we Wrocławiu. Można śmiało wpisywać w kalendarz: każdy wakacyjny czwartek o 21:30 – dobre kino na Pergoli. Hala Stulecia w ramach Lata na Pergoli, które napędza Tauron, zadbała o odważną, świeżą i nieoczywistą selekcję filmów, wszystkie to premiery z 2024 roku. Co ważne, seanse odbędą się nawet w razie niesprzyjającej pogody, będą wtedy przenoszone do wnętrz kompleksu. Liczba leżaków ograniczona – warto być trochę wcześniej i zająć miejsce lub zabrać ze sobą koc. Opis filmu „Jutro będzie nasze” „Nawet na służącą się nie nadajesz!”, mówi do Delii jej mąż, jedną ręką zabierając jej wypłatę, a drugą wymierzając siarczysty policzek. Nieśmieszne? A może jednak dobrze się będziecie bawić w tym (nie)miłym towarzystwie? „Jutro będzie nasze” – mocny, a jednocześnie zabawny i pełen emocji kobiecy głos, który stał się jednym z największych przebojów kinowych we Włoszech, wyprzedzając w tamtejszym box office nawet „Barbie” Grety Gerwig i „Oppenheimera” Christophera Nolana. Jest to zasługą między innymi jednego z najbardziej zaskakujących – i jednocześnie satysfakcjonujących – zakończeń filmowych ostatnich lat. „Jutro będzie nasze” to debiut komiczki i aktorki Paoli Cortellesi, która, podążając śladem Phoebe Waller-Bridge („Fleabag”), zagrała w nim także główną rolę. Z Delią może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los. Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. „Jutro będzie nasze” emanuje duchem zmiany, wiarą w siłę kobiet i kobiecą solidarność. Jest też odą na cześć pięknych, acz burzliwych relacji matek z córkami. Ten włoski przebój rozgrywa się w podnoszącym się z kryzysu powojennym Rzymie i nawiązuje do dzieł neorealizmu, w szlachetną tradycję wkłada jednak współczesne treści. Bo „Jutro będzie nasze” mówi o zbiorowym przebudzeniu, o kobietach, które jako pierwsze odważyły się przeciwstawić dziedzictwu przemocy. Przeplatający śmiech i łzy, wprost dotykający bolesnych doświadczeń, a przy tym lekki jak rzymskie wakacje film Cortellesi dowodzi, że przyszłość leży – dosłownie – w naszych rękach. Czy od czasów naszych babek coś dla siebie wywalczyłyśmy? Tak, i lepiej mocno tego pilnujmy, mówi reżyserka. Film Cortellesi w rytm włoskich ballad prowadzi nas przez współczucie, wściekłość, śmiech i wzruszenie, zarówno stawiając nas przed brutalną prawdą, jak i dając nieskończone pokłady nadziei. Bella ciao! Informacje Reżyseria: Paola Cortellesi Występują: Paola Cortellesi, Valerio Mastandrea, Romana Maggiora Vergano, Emanuela Fanelli Kraj produkcji: Włochy Rok produkcji: 2024 Gatunek: komediodramat Czas trwania: 118 min Nagrody i nominacje Nagrody David di Donatello 2024: Najlepszy Debiut Reżyserski, Najlepszy Scenariusz Oryginalny, Najlepsza Aktorka (Paola Cortellesi), Najlepsza Aktorka Drugoplanowa (Emanuela Fanelli), Nagroda Publiczności RomeFilmFest 2023: Nagroda Jury, Nagroda Publiczności Festiwal Filmowy Göteborg 2024: Konkurs Międzynarodowy – Główna Nagroda
-
W 1 kinie
Mistrzowie Kina: John WatersPapież złego smaku, cesarz obrzydliwości, senny koszmar twojego dozorcy, proboszcza i dzielnicowego. Choć John Waters zawdzięcza swój sukces skłonności do prowokacji, z biegiem czasu okazał się kimś więcej niż wyłącznie skandalistą. Amerykanin zasłynął jednocześnie jako żarliwy obrońca wszelkiej maści outsiderów, a także utalentowany gracz, który na późniejszym etapie kariery był w stanie tchnąć buntowniczego ducha nawet w ostrożne Hollywood. W ramach przeglądu w KNH pokażemy różne oblicza twórczości Watersa, przypominając zarówno skandalizujące „Różowe flamingi” i „Kobiece kłopoty”, jak i bardziej stonowany, lecz wciąż niezwykle barwny „Lakier do włosów”. 29 sierpnia, piątek, 19.00 | „Różowe flamingi”, reż. John Waters 30 sierpnia, sobota, 19.00 | „Kobiece kłopoty”, reż. John Waters 31 sierpnia, niedziela, 19.00 | „Lakier do włosów”, reż. John Waters
-
W 1 kinie
Mistrzowie Kina: Paolo SorrentinoW oczekiwaniu na premierę „La grazii”, najnowszego filmu Paola Sorrentina, w którym reżyser ponownie łączy siły z aktorem Tonim Servillo, zapraszamy na przegląd wczesnych filmów włoskiego twórcy. W ramach cyklu zaprezentujemy rzadko pokazywany w Polsce debiut reżysera „O jednego więcej”, a także zaskakujące i stonowane „O skutkach miłości”. W programie przeglądu znajdzie się również uznawany za przełom w karierze Sorrentina, będący dla niego przepustką do międzynarodowej kariery „Boski”. Cykl uzupełni kolejny pokaz „Wielkiego piękna”, które triumfalnie powraca na polskie ekrany po dwunastu latach od premiery.
-
W 1 kinie
„Gabinet doktora Caligari” z muzyką Jozefa van Wissema na żywoUznawany za jedno z arcydzieł niemieckiego ekspresjonizmu „Gabinet doktora Caligari” to film, który na trwałe wpisał się w historię kina grozy. Opowieść o tajemniczym hipnotyzerze, doktorze Caligarim i jego somnambulu Cezarze, który ponoć dokonuje zbrodni we śnie, do dziś fascynuje swoją niepokojącą atmosferą, zdeformowaną scenografią i sugestywnym stylem wizualnym. To także metafora niepewności i lęków epoki powojennej. Podczas specjalnego pokazu to klasyczne dzieło kina niemego zyska nowy, wyjątkowy wymiar – muzykę na żywo wykona Jozef van Wissem, holenderski kompozytor, lutnista i gitarzysta. Artysta ponownie odwiedzi Wrocław, by zaprezentować swój najnowszy projekt. Wcześniej tworzył muzykę na żywo do takich filmów jak „Nosferatu – symfonia grozy” (1922) F. W. Murnaua, „Upadek domu Usherów” czy „Zmęczona śmierć”. Wissem jest znany ze współpracy z Jimem Jarmuschem– wspólnie nagrali cztery albumy, a za ścieżkę dźwiękową do filmu „Tylko kochankowie przeżyją” (2013) został wyróżniony Cannes Soundtrack Award. W swoich kompozycjach kreuje ponadczasowy, mroczny i intensywny wszechświat, który doskonale rezonuje z ekspresjonistyczną estetyką filmu Wienego.
-
W 1 kinie
Nieustające wakacje z Jimem JarmuschemAmerykański buntownik o europejskiej duszy. Egzystencjalista z rockowym sercem. Minimalista i romantyk. W sierpniu i wrześniu zapraszamy Was na przegląd Nieustające wakacje z Jimem Jarmuschem – spotkanie z reżyserem, który przez cztery dekady uczył nas, jak patrzeć na świat z boku. Pokażemy dziewięć filmów – od debiutanckiej włóczęgi po industrialnym Nowym Jorku po opowieść o wampirach zakochanych w sztuce. Jarmusch to artysta, który z undergroundu wyrzeźbił osobną galaktykę – pełną outsiderów, nocnych przechodniów i ludzi, którzy nie pasują. Ani do systemu, ani do siebie samych. Kręcił w Cleveland i Patersonie, ale zawsze portretował tych, którzy żyją gdzieś obok. Bohaterowie jego filmów nie mają wielkich planów – dryfują, zatrzymują się na chwilę, zawieszają w bezczasie. Niby nie robią wiele, ale to właśnie między jednym spojrzeniem a drugim odsłania się ich prawdziwa twarz. W „Nieustających wakacjach” poznajemy Alliego, chłopaka bez szkoły i bez planu, który snuje się po Nowym Jorku, jakby miasto było snem, a on jego cichym obserwatorem. „Inaczej niż w raju” to już opowieść o trójce imigrantów i Amerykanów z drugiego pokolenia, dla których każdy krajobraz wygląda dokładnie tak samo – pusto. W „Poza prawem” bohaterowie spotykają się dopiero w więziennej celi, a mimo to tworzą jedną z najczulszych (i najzabawniejszych) drużyn filmowych lat 80. I dalej: „Mystery Train”, „Paterson”, „Kawa i papierosy” – ułożone jak wariacje na temat tego, co dzieje się między ludźmi, kiedy akurat nic się nie dzieje. A przecież Jarmusch potrafi też w romantyzm – ten chłodny, podskórny, jak z płyt Joy Division. W „Tylko kochankowie przeżyją” Adam i Ewa trwają razem od wieków, ale wciąż nie są pewni jutra. Przeglądając winyle, rozmawiają o entropii wszechświata. I o tym, że najważniejsze rzeczy to te najbardziej kruche: książki, muzyka, język. Ten przegląd to nie kronika sukcesów reżysera, a raczej propozycja zatrzymania się w jego rytmie. Spotkajcie się z twórcą, który z nudy zrobił sztukę, z ciszy muzykę, a z braku przyszłości – najbardziej ludzką z opowieści.
-
W 1 kinie
Avant Art Film 2025Filmowa sekcja festiwalu Avant Art powraca z nowym programem dokumentalnym, w którym muzyka staje się opowieścią – o wolności, eksperymencie, buncie i tożsamości. Avant Art Film 2025 to przegląd bezkompromisowego kina o kulturze dźwięku i zjawiskach, które na trwałe zmieniły pejzaż muzyki alternatywnej i awangardowej. W programie m.in. polska premiera i pierwszy pokaz na dużym ekranie filmu „In the Court of the Crimson King” (reż. Toby Amies) – hipnotyzującego, pełnego absurdu i melancholii portretu King Crimson. Zobaczymy też „Crass: The Sound of Free Speech” (reż. Brandon Spivey) – mocny i aktualny głos anarcho-punkowej legendy oraz „S/He Is Still Here/e” (reż. David Charles Rodrigues) – poetycki portret Genesis P-Orridge. Widzowie poznają również kulisy powrotu zespołu Blur w filmie „Blur: To the End” (reż. Toby L), a dwa średniometrażowe filmy – „Boy Next Door” i „Naked and Famous” (reż. Mark Kidel) – skupią się kolejno na postaciach Boy George’a i Tricky’ego. Program dopełnia „White Riot” (reż. Rubika Shah) – dokument o punkowym sprzeciwie wobec rasizmu w Wielkiej Brytanii końca lat 70. Avant Art Film 2025 to kino, które porusza, inspiruje i rezonuje z duchem niezależności. Przegląd filmów dokumentalnych o muzyce Avant Art Film 2025 jest wspierany przez British Council jako część UK/Poland Season 2025.
FILTRUJ
Kino Wrocław
Kina we Wrocławiu mają wiele do zaoferowania, zarówno lokalnym mieszkańcom, jak i turystom. Bogata oferta kinowa od małych niezależnych sal po duże multipleksy sprawia, że każdy może znaleźć coś dla siebie. To miejsce, gdzie można odkrywać różnorodne gatunki filmowe, poszerzać horyzonty i delektować się magią kina. Co więcej, w okolicach Wrocławia odbywają się również liczne festiwale filmowe, takie jak Festiwal Nowe Horyzonty, American Film Festival czy Millennium Docs Against Gravity. Te wydarzenia przyciągają miłośników kina z całego kraju i zagranicy, prezentując szeroki wybór filmów, dyskusje, warsztaty i spotkania z twórcami.Kina we Wrocławiu
We Wrocławiu możemy znaleźć 10 różnych kin. Lista wszystkich znajduję się poniżej:- Kino Helios Magnolia Park,
- Kino Helios Aleja Bielany,
- CinemaCity IMAX Wroclavia,
- CinemaCity Korona,
- Multikino Pasaż Grunwaldzki,
- Kino Nowe Horyzonty,
- DCF Dolnośląskie Centrum Filmowe,
- FAMA Centrum Biblioteczno-Kulturalne.